vietnambikers.reismee.nl

Cambodja dag 1 en 2

Na Vietnam zijn we nu in Cambodja beland. De tocht per bus over land is een beetje aan ons voorbij gegaan. De vermoeienissen en indrukken van een weekje Vietnam, aangevuld met het gehobbel van het busje en een geen engels sprekende chauffeur, waren genoeg om lekker in slaap te sukkelen. De geplande excursie, een bezoek aan een tempel en een een of ander meer, hebben we op 'n holletje gedaan. Daarna richting Phnom Penh.

We hadden gehoord dat de Killing Fields min of meer op de route lagen en vroegen onze driver of hij daar met ons naar toe kon.Geen probleem, 15 dollars extra, en de route werd aangepast. Wat je daar ziet gaat je voorstellingvermogen te boven. Een toren met 8000 schedels van de slachtoffers van Pol Pot. Wat een beestachtig regiem. De foto's, teksten en de film waren indrukwekkend en gaven een goed beeld van wat daar allemaal gebeurd is. Toeval bestaat niet; een van de laatste beulen van het regiem, bijgenaamd Duch (zonder t gelukkig), stond die dag terecht en vulde het krantennieuws van vandaag.

Na dit bezoek door naar Phnom Penh, een leuke Aziatische stad met een Frans tintje. Fantastische panden met gezellige buitenbars, zoals het FCC cafe, bekend van de tijd dat alle journalisten uit UN tijd er zaten. Lekker sfeertje.

Vanmorgen nog een bezoek gebracht aan het oorlogsmuseum, S 21, waar Duch al zijn wandaden heeft mogen uitvoeren. Again impressive.

De rest van de dag een beetje door Phnom Penh gebanjerd en eind van de middag een vluchtje naar Bangkok. Daar zitten we nu.

We gaanmorgen een zonnige plek op zoeken en zullen jullie niet verder vermoeien met het luie deel van onze reis.

Tot ziens in Holland.

p.s. Reacties zijn natuurlijk nog welkom, wij vinden ze erg leuk!

André

Het fijne van vakantie is het verhaal achteraf.
Trek je niets aan van het commentaar op jouw foto's. Het was gewoon een perfecte imitatie van Theo Peters senior. Of zeg ik nu misschien ook iets verkeerds......?
Afijn neem nog een lekker biertje en ga door met wat jullie al deden. Genieten dus.

FransPeters

Meneer Jack van Gelder en vriendin,

Mijn eerdere reactie over je gelijkenis met Jack(niet de ripper), riep al een reactie op.
Ik was gisteren even op en neer met de auto naar Berlijn om een visa voor australia voor Gina te regelen. De mijne kon per E mail via London , maar voor Philippinas gelden weer andere regels. Doodmoe ben ik en word ik ervan, maar goed dinsdag naar Singapore en twee dagen later door naar sydney.
Nou veel plezier nog, Nel maakte verleden week nog een fietstochtje door Bangkok, zit er dat voor jullie ook in of uitgefietst???
FRANS