vietnambikers.reismee.nl

Vietnam dag 6

Vandaag stond een rondtour om Can Tho op het programma en zouden we in het zelfde hotel eindigen als gisteren. Dat maakte het wel heel verleidelijk om de benen en billen een dag rust te gunnen. Maar wat blijkt, fietsen is verslavend, zo'n ritje van 50 km. laat je niet zomaar aan je voorbij gaan..

Daarom dus toch maar op onze vaste tijd op fiets voor een leuke gevarieerde rit in en om Can tho. We vielen gelijk in de ochtendspits, waanzinnig zoveel verkeer, we begrijpen de vele mondkapjes inmiddels wel. Net buiten de stad was er een mogelijkheid om met een bootje over de floating market te varen, maar dit stukje folklore kennen we van Bangkok en hebben we overgeslagen. Wel hebben we gezien dat de kredietcrisis ook hier veel overheidswerkzaamheden vervroegd in gang heeft gezet. Overal zijn ze aan het bouwen, o.a. nieuwe bruggen, terwijl wij fietsers nog over de oude met gaten, uitstekende spijkers en rammelende planken, moesten, maar het wordt allemaal beter.

Eenmaal in Pho Dien, waar de floating market is, werd het tijd voor een bezoek aan de barbier. Geen Hairworld of Vitu hier, maar een oude stoel en een vlijmscherp scheermes. Na een kwartiertje weer mooi glad voor nog geen 20.000 Dong, een dollartje dus..

Onze tocht ging verder de landerijen in. Daar bleek dat Francis ook bij de Vietnamesen ongekend populair is. Opeens reed er een scootertje naast haarmet een lokaleman die in zijn besteengels honderduit vroeg. Na een tijdje samen opgereden te zijn, nodigde hij ons (gelukkig..) uit voor de thee in het cafe. Jao, zo heette hij,stond erop deze voor ons te betalen en wij hebben hem de foto van ons drieen beloofd toe te sturen.

Met lunchtijd zat ons ritje erop. We zijn het er toch wel over eens dat onze training van de laatste 4 weken, met enorme dank aan Martin en alle Kloekers,noodzakelijk is geweest voor deze vakantie.

Terug in het hotel kwamen we erachter dat al onze foto's van de stick weg zijn. Ze staan nog op de computer van het hotel en we proberen ze nu terug te halen en op een cd te branden. Nog niet gelukt overigens. Er rust weinig zegen op foto's hier..

Dit is 'm voor vandaag, jullie zijn helemaal bij.

Ray&Bianca

Hoi kanjers, dat doen jullie goed zeg! Vol jaloezie lezen wij verhalen over prachtige fietstochten in een heel andere wereld, Aziatisch eten, lekker weer en mooie avonturen. Wat een belevenis! Het is inderdaad verslavend he? Als jullie terug zijn hebben we nog wat meer leuke routes voor jullie met wat bergjes enzo... Hier is het ook niet mis hoor! Lekker werken, files, Nederlands elftal kan niet meer scoren, storm met windkracht > 8! Regen, boodschappen doen, Balkenende blijft, nieuwe vorm rekeningrijden, Willem Alexander is zijn vakantiehuisje kwijt, griepprik...enfin....Geniet er nog maar lekker van! groetjes Ray&Bianca

Steven

Zie dat jullie aan alle kanten genieten,we blijven jullie volgen.
By the way,ik heb greenpeace al gebeld voor die vietnameese walrus voor het geval hij in Nederland aankomt.