vietnambikers.reismee.nl

Vietnam dag 1 en 2

15/16 november

Na ons galgenmaal bij Arie Cor met Stoney en Kenny, begon zondagmorgen toch echt onze vakantie. Na het inslaan van wat lectuur en lekkernijen, begon onze vliegreis over de meest vredelievende landen zoals Irak en Afghanistan richting Bangkok. Onze aansluitende vlucht met de 'lokale Easyjet' AirAsia, prima maatschappij trouwens, bracht ons in anderhalf uur naar HCMC(Saigon). tot onze verbazing lag het vliegveld bijna midden in de stad, erg lekker voor de omwonenden, en hoefden we niet door de weilanden naar HCMC te ploeteren. De rit naar ons hotel leerde ons dat de stad voor 10% uit auto's en voor 90% uit scooterrijders bestaat, al dan niet met mondkapje.

Douchen en een kop koffie brachten ons in zodanige staat dat we, na 16 uur reizen zonder slaap, de stad toch kondenverkennen. Vanuit het Renaissance hotel het hoekje om, en we stonden in Dong Khoi, de lokale PC Hooft. Verder nog de Opera gezien, een kleine versie van de Notre Dame en het postkantoor. Hier zie je hoe niet e-mail maar gewoon de post en telefoon nog het dagelijks leven beheerst. Het slot van onze city-tour bestond uit het museum van oorlogsmemorabilia. De beelden daar zijn indringend en confronterend......

Terug naar het hotel voor een duik in de pool gelegen op de 23e verdieping met een schitterend uitzicht over de stad. Onze beloning voor vandaag was een biertje , een massage en een heerlijkemaaltijd bij Pomodori.

17 november

De wrede geluiden van onze telefoonwekkers gilden om het hardst om ons eruit te krijgen, ondanks protesten van het lijf, die de klok nog op een uur 's nachts had staan. Na een heerlijk ontbijtbuffet stand Weng van Tulip Tours (what's in a name) klaar om ons naar Cu Chi te brengen. Daar een bezoek gebracht aan het wereldbekende gangenstelsel. Dit ondergrondse tunnelsysteem, ca. 200 km, werd gebruikt door de guerilla strijders in de Vietnam-oorlog. Naast een propaganda film, zagen we de diverse marteltuigen, een ondergrondse keuken enhospitaal. Om het gevoel van de strijders te ervaren hebben ze een tunnel van 40 mtr aangepast aan de welvaartsmaten van de huidige bezoekers, like us. De mogelijkheid om met oorlogs munitie te schieten hebben we om pacifistische redenen aan ons voorbij laten gaan!!!

Nu een hapje eten bij de lokale Vietnamees en vroeg naar bed om morgen te fietsen......

Groetjes Baldi & Francis

Astrid

He reizigers,

Wat heerlijk om zo over de wereld te mogen zwerven. Ik zie echt groen van jalouzie. Maar goed, mijn tijd komt ook wel weer. Eerst maar even een huisje bouwen. Hoe is het hier in de Beemster. Het weer is grijs grouw en druilerig. De bomen laten hun laatste blaadjes vallen terwijl de gemeente mannen heel hard hun best doen om de gevallen blaadjes met hun gettoblazers richting de gele gemeente wagentjes te blazen waar ze vervolgens weer door de wind een andere richting op worden geblazen. Als je niet depressief bent kan je het hier zeker van worden. Jullie missen dus niets. Zaterdag avond was erg gezellig, hapje drankje en een goed gesprek. De papagaai van G is inmiddels uitgegroeit tot een normale vogel. Zijn veren zijn gegroeid en hij is gepromoveerd van gier tot papagaai. Minder eng dus!!!!Zondag een lekker rustig dagje, na een wat langzame start niet verder gekomen dan boek, en dvdtje, wijntje en hapje en lekker op tijd naar bed. Gister bij ANKO ondernemers congres geweest. Ook dit was weer een goede dag. Aantal goede sprekers waaronder Leen Zevenbergen. Ook Erica Terpstra was van de partij, dit was een wat onsamenhangend verhaal uiteraard over sport en het drama van Marianne Timmer. Even ter info................die is uitgeschakeld voor de spelen. Ik hoop niet dat dit bericht de vakantie pret zal bederven. Vanavond ladiesnight bij Patricia. Patries heeft er een hoop werk aan gehad en hoop dan ook dat de avond een succes zal worden. Ikzelf ben er vanavond met 3 meiden en zullen haar en make-up verzorgen. Wordt dus vervolgt!!!!!!!

Nou, zijn jullie ook weer op de hoogte, geniet en tot mails....

Knuffels As & Wil

Christa en Simon

He vakantie gangers fijn dat de reis goed verlopen is. Gelijk twee erug!! indrukwekkende dagen er achter aan. Hoop dat jullie tijdens het fietsen even goed een beetje kunnen uitwaaien, al moet je natuurlijk wel goed opletten want daar fiets je wellicht nooit meer!
Ben erg benieuwd naar de honderden geschoten plaatjes. Geniet er lekker van want hier mis je toch niets! van de regen in de drup en via de wind weer in de regen en de drup etc. tot gauw dikke kus Chris

stoney_smokey@hotmail.com

Klinkt allemaal erg leuk!
veel plezier nog

Mark

Hallo reizigers,
Klinkt allemaal erg gaaf, maar hebben jullie ons niet gewoon een setje foto's uit een reisgids gestuurd?
Jullie staan zelf op geen enkele foto! Volgens mij zitten jullie gewoon lekker in de Middenbeemster :-)
Enjoy!
Mark

Baco

Ik zie ook Luc op geen enkele foto staan...
Veel plezier! Baco

jan en marion

hey stoere fietsers.
We lezen net jullie verhalen en hebben foto's bekeken.
Na een rustige 2 dagen is jullie "fietsvakantie" begonnen met meteen een vrij heftig einde van een fantastische fietsdag. Hebben jullie helmen voor de rondvliegende kogels?
Middenbeemster wordt momenteel geteisterd door een stormachtigen wind en regen. Jullie hoeven nog geen heimwee te hebben.
Geniet lekker de komende tijd met wat minder enge ongemakken en lekker weer.