vietnambikers.reismee.nl

Vietnam dag 4

Door alle compu problems heeft het even geduurd, maar we gaan je updaten.

De avond van dag 3 bestond uit het ontmoeten van nog enkele Hollandse bikers en een slappe hap eten inhet dorp. Om 19.45 gingen we, geheel volgens het tropenrooster, plat.

Toen half Nederland nog Paul en Witteman zat te kijken, stonden wij op. Tijdens ons ontbijt hadden we uitzicht op een aantal Vietnamesen die aan het zwemmen waren of zichzelf op een wasbeurt tracteeerden.. Om 6.30 uur precies stapten we op onze stalen rossen. Al snel een brug a la de Erasmus brug of Brooklyn Bridge, die kendenwe gelukkig al! Met 40 km. er weer af was leuker. Zo leuk dat we vergaten op onze routekaart te kijken en een afslag misten, die ons een d-tour van 6 km. opleverde.

Verder op het rechte pad. De indrukken zijn enorm, mega rijstvelden, koeien langs de kant van de weg, eenden en kippenfokkerijen, alles op kleine schaal in deze Socialistiche Republiek. Maar echt zo'n belevenis! Onderweg geen niet-Vietnamees gezien. Tijdens een stop op een lokale markt, maakte Baldi al snel nieuwe vrienden, ze vindende routekaart geweldig. Wij vonden hun engels wat minder geweldig..

Al om 12.00 uur waren we 57 kilometer verder en op onze plaats van bestemming. Eerst in het lokale restaurant een Pho gegeten. Een pho is een soort soep met van alles erin, vlees, groente, noodles. Alleen Baldi wist de lachers op zijn hand te krijgen door er ook volledige stronken groente in te flikkeren ipv alleen de blaadjes. De soep was zo lekker dat na wat voorproeven, Francis zich er ook aan waagde.

Het zgn. huis van de familie waar we thuis zouden slapen, was wat groot en iets commercieel uitgevallen. Er zaten zo'n 60 toeristen te eten. Deze bleken onderdeel van een excursie per boot en uiteindelijk waren wij de enige slapers. We hebben geholpen met loempia's draaien en heerlijk gegeten: garnalen, olifantenorenvis (kijkmaar op wikipedia voor uitleg!) en onze loempia's. ook hier ging om 20.30 de deur op slot.