vietnambikers.reismee.nl

Vietnam dag 3

We zitten nu in een internetcafe in My Tho,onze eerste overnachtingsplek in de Mekong Delta. We zien onze eigen reislog en dat er maar 28 van de circa 60 foto's opstaan. Het was ook een hele toer om die,met de lokale computers,erop te krijgen. We hopen deze week ook foto's met onze eigen portret erop te zetten (ter info: Luc zit ff verderop).

Enfin,nu het fietsverhaal. Vanmorgen werden we om 7.30 opgehaald en ergens buiten Saigon gedropt met fietskaart en 2 ATB's. Binnen 100 meter lag mijn spatbord er half af, de fietsverhuurder zat net in z'n busje naar huis (genoeg verdiend neem ik aan).Maar met een flinke brul konden we hem nog terugroepen. Met een rol plakband wist ie er weer wat van te maken. Onze tocht was begonnen. Dag 1 was een korte, 45 km,echter wel over rotspaden, zandpaden en af en toe iets wat wij een fietspad zouden noemen. Maar wouw, dichter bij de bevolking kan je niet komen, je zit midden in de rijstvelden,omgeven door kippen,eenden, runderen en heel veel nieuwsgierige Vietnamesen, hello,hello.

Eenmaal in My Tho bleek ons hotel in een tijdelijke afgezette militaire zone te liggen. De premier kwam langs en daarna was er een terreuroefening op de Mekong gepland. Na een flinke discussie met de dienstdoende commandant, waarbij wij probeerden uit te leggen dat daar (100 meter van waar ie stond) ons hotel was, mochten wij het cordon passeren. Daardoor zaten wij in onze kamer eerste rang voor de oefening, inclusief vuurwerk, kanonschoten en speedbootacties. Lekker volkje..